Artikkelit tunnisteella: Bloggaus

Retoriikkaa Hämeenlinnassa

Kesäkuussa on Hämeenlinnassa mainio viestinnän seminaari Retoriikan kesäkoulu. Puhujina on liuta vaikuttajia, ja heistä tunnetuimpia lienevät Mauri Pekkarinen, Mikael Jungner ja Jari Sarasvuo.

Kesäkoulun sivuilla on myös blogi, johon sain kutsun kirjoittaa vieraspostauksen. Valitsin hyvin arkisen teeman, sähköpostiviestinnän. Käypäs kurkkaamassa, mitä siitä kirjoittelin!

Retoriikan kesäkoulu

Ja tapahtumaan kannattaa kyllä tulla, ehdottomasti! Ilmoittautuminen onnistuu näpsäkästi sivujen kautta.

Aucor vie, asiakas kiittää

Vihdoin!

Tässä ovat blogini uudet sivut! Kerro ihmeessä mielipiteesi; palautetta saa ja pitää antaa, erityisesti jos huomaat jotain outoa tai hassua.

Digitoimisto Aucor teki aivan mahtavaa työtä koko matkan ajan: tarjouspyyntööni reagointiin salamana, ja samalla sykkeellä projekti pyörähti käyntiin. Ainoa hidastelu matkan loppusuoralla johtui vain ja ainoastaan itsestäni, ja silloinkin sain sopivan reippaita rohkaisuja ja tönintää toimintaan.

Koko projekti hoitui sivumennen sanoen kirjallisesti – sanaakaan ei vaihdettu puhelimessa, vaikka Aucorilta aluksi yritettiin soitellakin. Nopeasti he kuitenkin huomasivat, etten pääse näemmä koskaan puhelimeen, joten tyydyimme sähköiseen viestintään.

Parasta yhteistyössämme oli mielestäni viestintämme mutkattomuus: Aucorin väelle uskalsi osoittaa oman osaamattomuutensa, sillä aina vastaus oli ymmärtävä – ja parhaassa tapauksessa se oli: ”Me hoidamme!”

Saamani ohjeet olivat selkeitä ja tumpeloystävällisiä, ja usein asia oli tehty valmiiksi tai lähes valmiiksi asti minua varten. Aucorilla ymmärretään, että tietyillä asioilla ei kannata asiakasta vaivata, kun homma hoituu nopsemmin osaavissa käsissä.

Täyden palvelun talo siis – suosittelen!

Blogipostaukset täytynee sentään jatkossakin itse kirjoittaa.

Aucor juoksuttaa bloggaajaa

Blogini uudistuu: Vuorovaikutin-blogini siirtyy uuden verkkotunnuksen alle!

Uusi osoite on vuorovaikutin.fi – se ei siis vielä toimi. Sain varattua tuon tunnuksen, vaikka Treasure Coaching onkin rekisteröinyt sanan vuorovaikutin tavaramerkikseen. Kiitos ystävälliselle Johanna Verholle siitä, että hän luovutti verkkotunnuksen käyttööni!

Aucor Oy suunnittelee sivujen ulkoasun. Katleena on kehunut Aucorin niin läpi ja puhki, etten voinut ajatellakaan ketään toista yhteistyökumppaniksi.

Eikä suotta: ainakin nopeus on tehnyt minuun valtaisan vaikutelman!

Laitoin viestin asiasta Janne Jääskeläiselle, hän vastasi parissa tunnissa.

Pyysin tarkemman tarjouksen, hän teki sen melkein saman tien.

Haudoin asiaa pari päivää, hyväksyin tarjouksen, ja työ käynnistettiin yhdeksässä minuutissa viestini lähettämisestä!

Kun kerroin, että verkkotunnus on vapaana rekisteröitäväksi, se oli nimissäni yksitoista minuuttia myöhemmin!

Läkähdyn. Ja koetan juosta rinnalla yhtä kovaa.

Jos nopeus on valttia, Aucorilla on sopivat lenkkarit jaloissa.

Kultasulka Blogimarkkinoinnille

Kuka vastaa? -kirjamme oli päässyt mukaan Kultasulka-kilpailuun, jonka järjestää Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto ry. Kirjammehan ei varsinaisesti ole markkinoinnin kirja, mutta oli suuri kunnia, että meidät kelpuutettiin mukaan.

Sulkaa ei tullut, mutta Katleena Kortesuo sai sen toisesta viime vuonna ilmestyneestä kirjastaan Blogimarkkinointi, jonka hän teki yhdessä Jarkko Kurvisen kanssa. Onnea, onnea!

Katleena ja Jarkko kultaisine sulkineen

Hauskaa oli, että palkintojen jaossa tuli mainittua myös Janne Löytänä: hän oli kolmas Katleenan kirjoittajakaveri, joka oli mukana tässä kisassa. Tämä teos on Asiakaskokemus.

Huomaattekos, että kaikkia näitä teoksia yhdistää se, että niihin liittyy blogi. (Kuka vastaa? -blogihan on täällä.) Yksi nykyajan ilmiöitä on, että some pitää saada mukaan touhuun ja tekemiseen, ennakko- tai jälkimarkkinoinnissa – tai kaikissa vaiheissa. Se on halpa tai jopa ilmainen tapa saada näkyvyyttä.

Bloggaus on Suomessa vielä yritysmaailmassa vauvankengissä. Sen arvo erityisesti kuluttajille suunnatussa viestinnässä ja markkinoinnissa on aika vähällä käytöllä. Siksi odotankin edelleen innokkaasti sellaista blogia, jolla voitaisiin myös palvella asiakkaita.

Katleenalla oli kisassa tosiaan mukana kolme kirjaa – viime vuonna häneltä ilmestyi kolme muutakin kirjaa, mutta ne kisatkoot sitten muissa kilpailuissa.

Mr Jian googlaten

Näissä Bloggerin blogeissa on automaattisena mahdollisuus seurata tilastoja, muun muassa sitä, kuinka paljon lukijoita on ja mitä kautta he ovat päätyneet blogiin. Kenestäkään vieraasta ei saa tarkempaa tietoa: en tiedä, kuka lukee, mitä ja miksi. (Jokainen voi siis huoletta jatkaa blogien lukemista.)

Eilen postasin roskapostista. Blogini tilastojen perusteella sama sähköpostiviesti on lähtenyt monelle muullekin, ja se on mietityttänyt muitakin. Ja mitä me teemme, kun haluamme jostain asiasta selvää? Googlaamme sen.

Kokeile itse, mitä saat tulokseksi, kun googlaat esimerkiksi ”mr jian chuanli”. Tai jokin seuraavista hakusanoista Googlessa, joilla on päädytty blogiini:

Kävijämäärä blogissani pompsahti eilisen postauksen jälkeen noin 100 % keskimääräiseen verrattuna, ja tässä on syy. (Sitä en tiedä, miksi jotkin hakusanoista toistuvat tilastossa.)

Tervetuloa, uudet lukijat! Toivottavasti ymmärrätte suomea; netin käännöohjelmia en voi suositella. ;)